Cronica Parricide la Cluj-Napoca: Pasiune pentru extrem

Cronica Parricide la Cluj-Napoca: Pasiune      pentru extrem
Dupa cum s-a anuntat si miercuri seara, italienii de la Brain of Maggots nu a reusit (nici de aceasta data) sa ajunga la acest concert datorita unor probleme aparute la granita cu Romania. Mai precis, tobarul lor, care este brazilian, avea pasaportul expirat de cateva zile.

Probabil se bazau pe faptul ca nu le vor fi verificate actele, dar dupa cum se stie controlul la granita romana este inca destul de strict, asa ca italienii au fost nevoiti sa se intoarca si sa se retraga din turneu. In locul lor au fost invitati, pe ultima suta de metri, Illusion of Control.

Dupa ce s-a terminat soundcheck-ul, spatiu din fata scenei a inceput sa se umple. Fiind programat in mijlocul saptamanii si dupa Haggard, nu ma asteptam sa vina prea multa lume, dar curand Hard Club-ul a inceput sa devina neincapator pentru cele in jur de 120 de persoane platitoare de bilet, plus invitatii.

Illusion of Control au deschis seara cu 'Downtrodden', o piesa noua. A urmat un cover Opeth la piesa 'The Drapery Falls', dar cum majoritatea celor prezenti erau veniti sa asculte niste grindcore, aceste acorduri au fost primite cu ceva reticenta. Nu as putea spune in ce gen se incadreaza trupa, deoarece nu predomina un singur gen, ci au influente din mai multa parti: progressive, death, doom etc, si imi amintesc pe alocuri de Opeth.

Nu a lipsit din recital piesa 'The Words Unspoken', cu care au participat la Maximum Rock. Desi nu erau in cea mai buna forma (dupa cum am spus, au aflat ca vor canta in seara dinainte) si desi sunetul le-a jucat feste de cateva ori, baietii s-au descurcat bine pentru un al doilea concert. La nivel instrumental, compozitiile lor sunt destul de complexe, au un sound inchegat si cred ca este o trupa cu potential.

Playlist Illusion of Control:

Downtrodden
The Drapery Falls
Silent Madness
The Words Unspoken

Skullp si-au inceput recitalul in forta cu piesa 'Old Smokie'. Intre timp calitatea sunetul s-a imbunatatit simtitor, asa ca baietii s-au desfasurat in voie si nu a lipsit mult pana ce publicul aflat la fata locului a inceput sa se dezmorteasca. Skullp stau foarte bine la capitolul prezenta scenica, solistul instigand mereu publicul la actiune. Titlurile pieselor lor ('Journal of a Cannibal' sau 'Crima la Morga') si stilul abordat aduc a Cannibal Corpse, care cred ca este trupa cu influenta definitorie asupra stilului Skullp. Pe partea instrumentala, insa, mi s-au parut cam monotoni si pot spune ca nu se deosebesc de majoritatea trupelor de gen, dar probabil isi vor defini un sound propriu in timp. Mi-a placut atitudinea lor si dezinvoltura cu care au cantat, desi sunt o trupa aflata la inceput de drum. Se pare ca si publicul i-a apreciat pentru acest lucru.

Playlist Skullp:

1. Old Smokie
2. Journal of a Cannibal
3. Dissociative Identity Disorder
4. Crima la Morga
5. Skullp

Au urmat Krepuskul, cei care au venit cu initiativa organizatorii acestui eveniment. De data aceasta trupa se afla pe teren propriu, asa ca au avut parte de o sonorizare bine pusa la punct si implicit de o prestatie mult superioara celei de la Maximum Rock. Ma asteptam la o reactie mai buna din partea publicului, dar acestia ori erau toti prea obisnuiti cu prezenta celor de la Krepuskul pe scena clujeana, ori trupa are un sound prea experimental pentru gusturile deatherilor/grinderilor. Playlistul lor a fost format din 'Munti Fara Glas', 'Umbre De Vise', 'Imprisoned Paradise', dar nu a lipsit nici deja cunoscuta 'Cantareti Bolnavi'.

De Abnormyndeffect stiam doar din auzite. Desi au un nume greu de retinut, am avut parte de o surpriza extrem de placuta si in mod sigur o sa ii urmaresc in continuare. Am fost impresionata de ei inca de la prima piesa datorita faptului ca au un sound foarte original. Acestia combina cu succes elementele grindcore/hardcore cu ritmuri mai putin conventionale pentru o trupa de metal extrem, si anume jazz, abordand trecerile de la un element la altul si ruperile de ritm cu multa lejeritate.

Au fost foarte apreciati de public, in special de cativa metalisti mai entuziasmati care au incins o partida de pogo. Printre piesele cantate de Abnormyndeffect s-au numarat numeroase compozitii de pe noul album al trupei, 'Betwin' ('Subtil', 'Linia Dura', 'Punct de Vedere', 'Cure for the Obscure') plus cateva piese mai vechi ('Spre Orbii Vostri', 'In Noapte'). Pentru mine personal Abnormyndeffect este una dintre cele mai interesante trupe descoperite in acest an, asa ca va recomand cu caldura sa ii ascultati si sa ii vedeti.

Playlist Abnormyn Deffect:

Subtil
Linia Dura
Cure for the Obscure
Spre Orbii Vostri
436
Inside Nowhere
Outside Nothing
M.O.S.
In Noapte
Punct de Vedere

Parricide sunt o trupa care pentru amatorii de grind nu are nevoie de nici o prezentare. Nu ma numar printre fanii inraiti ai genului si dupa ce am vazut Abnormyn Deffect nu credeam ca o sa am parte de ceva mai palpitant, dar cu toate astea Parricide mi-au depasit orice asteptare. Din cate imi amintesc din recitalul lor sustinut in deschidere la Sinister, atunci s-a lasat cu un moshpit crunt. Ei bine, in cazul de fata, nici nu au inceput baietii bine sa cante ca m-am trezit in mijlocul unei rafale de plete si in centrul salii si-au si facut loc fanii mai dezlantuiti.

Desi de aceasta data nu a venit cu tricoul cu porcusor, solistul trupei a creat si a intretinut o atmosfera extraordinara de la inceputul pana la sfarsitul concertului si a dat tonul unui chef in toata regula pe ritmuri de grind. Piesele, de maxim 3 minute bucata, au fost, pentru metalistii prezenti, ca niste shot-uri de adrenalina cu efect instant si euforic. Compozitiile lor, scurte si brutale, sunt atat de rapide incat parca ar incerca sa condenseze in cateva zeci de secunde toate elementele unor piese de lungime obisnuita. Cu toate acestea, fiecare particica a fost executata cu precizie matematica, ceea ce este de laudat. Sper ca voi mai avea ocazia sa revad aceasta trupa pe meleagurile noastre, deoarece pot sa spun ca am asistat la unul din cele mai interesante concerte din acest an.

Playlist Parricide:

Behind the Scenes
Esteem (Respect)?